Barnabas İncili, Kilise tarafından yasaklanan incillerden birisi olarak gösterilmiştir. Asıl adı Yusuf olan, İsa'nın öğrencilerinden Barnabas tarafından yazıldığı iddia edilmiştir. Bu incilin kanonik (İznik Konsili'nde kabul edilen) incillerden farkı; tek tanrıcılığa ve özellikle İslam inancına daha yakın olmasıdır.
Zira Barnabas İncilinde teslis inancı red edilmiş ve İsa'nın ilahlığı kabul edilmemiştir. İkinci olarak, Barnabas İncilinde İbrahim tarafından kurban edilmek istenen İsmail olarak gösterilmiştir. Oysaki Hıristiyan innacında İbrahım'in İshak'ı kurban etmek istediği benimsenmiştir.
Yine barnaba incili Mesih olarak Hz. İsa'yı değil, Muhammed'i göstermektedir, fakat barnabasın bazı ifadelerinde de İsa'dan mesih olarak bahsedildiği görülmektedir. Bir başka fark da; İsa'nın çarmıha gerilmesi olayını kabul etmemesidir.
Bugün elde mevcut olan en eski Barnaba İncili nüshası, 1709 yılında Prusya Kralı'nın sarayında danışman olarak çalışan Krimer'in elinde bulunmuş olup İtalyanca olarak yazılmıştır.
Barnabas aslen Kıbrıslı olup yahudi bir aileden doğmuştur. Asıl adı Joseph
Yusuf tur. Barnaba ise teselli oğlu anlamında ona sonradan verilmiş bir
lâkaptır. Barnabas'ın kaleme aldığı incil, İsa'nın bir şakirdi, yani zamanının
çoğunu, mesajını yaydığı üç yıllık süre içinde bizzat îsa'nın yanında geçiren
bir kişi tarafından yazılmış ve bugüne kadar gelmiş, bilinen tek İncil'dir.
Kabul edilmiş dört İncil'in yazarlarının aksine, o İsa ile doğrudan teması
olmuş ve öğretisini doğrudan İsa'dan almış biriydi.
Barnaba İncili, MS. 325'e kadar İskenderiye Kiliselerinde Kanonik gerçek sahih
bir İncil olarak kabul ediliyordu.